03 Oct 2019 0 comentaris

Una app per apoderar joves en risc d’exclusió

La Unió de Federacions Esportives de Catalunya va participar en la quarta trobada del projecte europeu Urban Sports Games, celebrada a Sofia (Bulgària) la setmana passada.

La reunió va servir perquè els partners del projecte avaluessin la feina feta fins ara i definissin les tasques pendents per al pròxim Webinar transnacional.

A Sofia, cadascun dels socis del programa havia de convidar una organització referent en l’àmbit esportiu del seu país perquè participés de la feina del projecte. La UFEC va triar la Federació Catalana de Voleibol. D’aquesta manera, l’àrbitre internacional Joaquim Ventura va acompanyar Milena de Murga, responsable d’Acció social de la UFEC, durant els dos dies d’intens treball. Tant Ventura com la pròpia federació han destacat per la seva implicació i facilitats perquè l’àrea d’Acció social pugui desenvolupar els seus projectes, com INSERsport, i són tot un referent en la pràctica i promoció del voleibol a Catalunya.

La trobada va servir també perquè tots els socis coneguessin de primera mà les característiques, prestacions i funcionament de l’app que forma part del projecte. Amb aquesta aplicació, a través de les rutines d’entrenament dissenyades, els joves participants poden veure la seva millora esportiva. Una eina que pretén millorar les seves capacitats transversals i esportives, crear xarxes i, alhora, consolidar les comunitats compromeses per apoderar els joves dels territoris més desfavorits.

Els socis també van poder participar en diferents activitats relacionades amb la Setmana Europea de l’Esport, on van poder conèixer i compartir coneixements i expertesa amb representants de diferents federacions búlgares, associacions esportives i del ministeri d’esports del país.

Les conclusions d’Urban Sports Games es donaran a conèixer el juny del 2020.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *