26 Feb 2019 0 comentaris

Arrenca el projecte BeActive Beach Games

El tercer projecte Erasmus Plus Sport en què participa la Unió de Federacions Esportives de Catalunya està en marxa. La setmana passada van tenir lloc a Roma les reunions d’inici del projecte BeActive Beach Games. El programa, finançat per la Comissió Europea, està liderat per la Unió de Federacions Esportives de Letònia, i compta amb la participació, a més de la UFEC, de 8 partners de 6 països europeus.

El projecte BeActive Beach Games pretèn incrementar el nivell d’activitat física dels seus participants. Està adreçat a la població en general, posant especial interès en les famílies i persones en risc d’exclusió, com la gent gran. Entre les activitats destaquen la celebració d’uns Jocs a Riga i a Portugal. Una oportunitat perquè 6 joves d’INSERsport participin en els primers Beach Games.

Els Beach Games promouran, d’aquesta manera, l’activitat física i l’esport a la platja, un entorn on un ampli ventall d’esports i activitat físiques poden ser practicats, tant a la sorra com a l’aigua.

El programa també té un component científic: vol cimentar les bases d’una nova i innovadora manera d’apropar l’esport a tothom. Les activitats del projecte comprenen el desenvolupament d’un model per a l’organització dels Beach Games, que serà testat en dues fases. Amb aquest incentiu, els futurs organitzadors comptaran amb un manual innovador, així com amb una eina metodològica per als practicants i una eina educacional sobre els valors ètics, socials i de salut de l’esport.

En definitiva, es vol subratllar com l’organització dels Beach Games pot esdevenir una eina poderosa per a la contribució en el desenvolupament d’una societat físicament i moral més saludable.

La UFEC a Europa
La UFEC participa en tres iniciatives Erasmus Plus Sport. Fa dos anys que forma part del projecte ASPIRE, què té l’objectiu d’incrementar la inclusió de les persones refugiades a Europa a través de l’esport. I aquest 2019 hem iniciat dos projectes més, amb més de 20 entitats europees involucrades: BeActive Beach Games i Urban Sports Games For Transversal & Transferable Skills.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *