Dóna

Refugiats & Esport

Refugiats & Esport per Fundació UFEC
Més d'un milió de persones migrants i refugiades han creuat a Europa en els últims anys, provocant una crisi migratòria sense precedents. Creiem en l’esport com a eina d’inclusió...

Més d’un milió de persones migrants i refugiades han creuat a Europa en els últims anys, provocant una crisi migratòria sense precedents. Creiem en l’esport com a eina d’inclusió, transformadora,  per a la millora psicofísica, emocional i social de diferents col·lectius.

És per això que treballem en projectes destinats a persones refugiades i en demanda d’asil. El 2016 vam ser pioners a facilitar passis gratuïts per al Centre Esportiu Municipal de l’Estació del Nord. El projecte va tenir tant èxit que, mesos després, l’Ajuntament de Barcelona el va implementar a diferents CEM’s de la ciutat.

També participem en el projecte  EuropeASPIRE – Activity, Sport, Play for the Inclusion of Refugees in Europe,  un projecte internacional, cofinançat pel Programa Erasmus + de la Unió Europea i liderat per ENGSO-The European Sports NGO. ASPIRE busca establir com els clubs esportius poden donar suport a la inclusió de persones migrades i refugiades basat en l’àmplia popularitat dels esports i altres formes d’activitat física.

El 2018 hem creat la Welcome League. El projecte pretén que persones de col·lectius en situació de risc assoleixin o s’apropin a la inclusió social  mitjançant l’esport, a través d’unes accions molt concretes.  És una lligueta de futbol sala en què participen persones refugiades i en demanda d’asil, menors migrats no acompanyats, persones sense sostre i persones voluntàries de la UFEC i d’altres entitats.

En tots els nostres projectes participen diferents entitats del tercer sector social i esportiu.