Dóna

Salvem el monument del Patí de Vela 2017

Salvem el monument del Patí de Vela 2017 per
L’ADIPAV i la Fundació de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya han establert un marc de col·laboració per unir esforços i aconseguir finançament per a la restauració i el restabliment del monument dedicat al Patí de Vela a la ciutat de Barcelona.

El monument al “Patí de Vela” va ser producte de la voluntat de fer justícia a una embarcació amb unes característiques tan singulars i extraordinàries que els patrons volien retre-li homenatge i perdurabilitat. Sota la tutela de Carlos Pena Cardenal, es va contractar a Joaquim Ros Sabaté escultor de contrastada solvència en obres en xapa de ferro. L’any 1972 va ser inaugurat en l’antiga escullera del Port de Barcelona amb el sufragi dels ajuts econòmics per part d’estaments oficials conjuntament amb la generosa aportació dels patrons de Patí de Vela, del Club Natació Barcelona. L’any 1998, en què comencen les obres de la nova bocana del port i s’enderroca l’Escullera de Llevant del port de Barcelona, es retira el monument i es diposita a les instal·lacions de Capitania Marítima. L’Adipav té com a objectiu prioritari i immediat la restauració i reubicació del monument al Patí de Vela seguint el mateix esperit que els patrons i autoritats oficials del moment. Així doncs, la voluntat és recuperar el monument en la seva esplendor original i reubicar-lo en el lloc més adient amb l’objectiu de promoure la conservació del patrimoni català, concretament en la vessant nàutica esportiva.

Recolza’ns.
Forma part de la història d’un emblema per al Patí Vela.

www.monumentpati.com