Dóna

Refugiats & sport

Refugiats & sport per Fundació UFEC
Creiem en l’esport com a eina per a la millora psicofísica, emocional i social. És per això que estem treballant en dos projectes destinats als refugiats.

El primer dels projectes es farà amb la col·laboració d’entitats socials i ha tingut lloc a Barcelona. La Fundació UFEC ha cedit places del Centre Esportiu Municipal Estació del Nord, gestionat per l’entitat, a persones refugiades per tal que practiquessin activitats esportives inclusives. Això fora: Per altra banda, les federacions i clubs esportius que s’ofereixin realitzaran cursos de formació esportiva amb tècnics voluntaris.
L’altre projecte es vol portar a terme als camps de refugiats europeus, on tècnics esportius voluntaris/es i joves formats pel projecte INSERsport rebran cursos per tal de formar nous voluntaris/es dins els camps. L’objectiu és que, un cop formats, siguin els mateixos refugiats i refugiades els qui dinamitzin esportivament els nens/es, adolescents i adults que viuen als camps. Aquesta iniciativa busca realitzar-se conjuntament amb entitats socials europees.