Dóna

INSERsport.
Oportunitat de futur

INSERsport, oportunitat de futur per Fundació UFEC
L’esport és una eina molt potent per sortir de l’exclusió social. Oferim formació i inserció laboral de joves en risc d’exclusió social a través de l’esport.

Des de l’Àrea d’Acció Social de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) s’ha posat en marxa el programa INSERsport, dirigit a joves en risc d’exclusió social, usuaris  de les entitats del tercer sector amb les quals la UFEC ha creat sinergies per treballar en xarxa. Aquesta col·laboració s’ha ampliat i té ara el seu pes principal en les federacions i clubs esportius sensibilitzats amb aquesta problemàtica. Actualment 10 federacions esportives, més de 30 entitats del tercer sector i diversos municipis ja formen part d’aquest programa.

Seguint les línies del Pla Estratègic de l’Esport de la Unió Europea (EU Work Plan for Sport) INSERsport incideix sobre la formació esportiva, la inserció laboral, la paritat, els hàbits saludables i la inclusió de les persones amb discapacitat.

Mitjançant aquest programa, els joves en risc d’exclusió social aprenen un esport, adquireixen hàbits saludables, obtenen un certificat federatiu que els permet treballar de monitors i àrbitres i són contractats per a una primera feina relacionada amb el que han estudiat. Amb aquest programa incentivem que aquesta primera feina sigui un pont amb altres feines i, sobretot, amb l’ampliació dels estudis.

Tots els joves que participen en aquest programa deriven de serveis socials, ONG’s, DGAIA (Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència) o DGJJ (Direcció General de Justícia Juvenil). Per respecte a la seva intimitat no explicarem en detall la situació que han travessat o travessen cadascun d’ells.

Coneix el programa a fons de la mà dels seus responsables Gerard Esteva i Milena de Murga.