Fundació UFEC

19 anys, Deir ez-Zor (Síria)

L’Almuhannad és de Deir ez-Zor, Síria. Té 20 anys i porta 5 mesos a Barcelona. D’aquí a tres mesos se li acaba l’acollida a la Casa Bloc i està buscant alternatives.

La seva mare i un germà estan a Síria, i el pare i la resta de germans a Madrid. Li agrada ensenyar i voldria poder tornar al seu país algun dia i donar classes. Gràcies als seus companys i companyes, i monitors i monitores està aprenent el castellà i això l’ajuda a relacionar-se millor i desenvolupar-se més ràpid. També està aprenent tennis taula per poder trobar una ocupació laboral.

A Síria l’Almuhannad tenia una carrera prometedora com a esportista. Sofi Escudé, directora del documental OFFSIDE, ens explica la seva història.

L’Almuhannad va rebre per part de la Fundació Privada Catalana de Futbol, al lliurament dels primers Premis Solidaris, un reconeixement per la seva història de valentia i superació. Gràcies al projecte INSERsport, l’Almuhanad, refugiat sirià a Turquia, es va posar en contacte amb la Fundació Privada Catalana de Futbol i va entrar a formar part com a jugador de la Penya Barcelonista Anguera.