Dóna
16 nov. 2018 0 comentaris

La pilota comença a rodar

Refugiats & sport
WELCOME LEAGUE

La Fundació UFEC, juntament amb entitats del tercer sector social i altres agents, posa en marxa la Welcome League.

L’esport, la millor eina d’inclusió social. Aquest és l’esperit de la Welcome League, la lligueta de futbol sala de la Fundació UFEC que va arrencar divendres passat.

4 equips, 6 partits
El programa està en marxa des del setembre passat, quan els integrants dels equips, formats per persones refugiades, persones sense sostre, menors migrants no acompanyats i persones voluntàries de la UFEC i altres entitats van començar a entrenar-se cada divendres a les pistes de l’Estació del Nord, gestionades per la Unió de Federacions. Ara tot just comença una lliga de 6 partits que s’allargarà fins el pròxim 21 de desembre.

Trencant estereotips
Amb aquesta lligueta, la Fundació UFEC vol fomentar la interacció social entre els diferents col·lectius, per eliminar certs prejudicis i aprofundir en el coneixement mutu entre les persones participants. Perquè és necessari apoderar-les i brindar-los l’oportunitat, no només de cobrir les seves necessitats bàsiques sinó d’anar més enllà, utilitzant l’esport i els seus valors per facilitar-ne la inclusió.

Diferents actors
Les persones participants són derivades des de CCAR, A Cathi, Bayt al-Thaqafa, ACCEM, Residència Maria Freixa, La Merienda i Fundacó Arrels, entitats del tercer sector social. Els àrbitres de la competició són provinents de la Federació Catalana de Futbol. I l’equipació ha estat cedida per Munich, la marca de sabates esportives catalana. El programa també compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *