Dóna

Qui som

La Fundació UFEC

La Fundació UFEC és una entitat privada sense ànim de lucre, nascuda amb l’objectiu principal de contribuir a la millora social dels col·lectius vulnerables i al desenvolupament personal, en un ambient actiu, motivador i difusor de l’esport de base. Els valors de l’esport són un dels eixos de la nostra identitat, allà on homes i dones, nens i nenes, adquireixen una cultura i una oportunitat vinculada a l’esforç, a l’entreteniment i a la vida sana.

La nostra activitat la realitza un equip de persones format, en la seva majoria, per mestres, pedagogs i psicòlegs, que desenvolupen els diferents programes dirigits a la infància i adolescència, així com a la formació i l’orientació sociolaboral dintre de l’àmbit esportiu.

A més, comptem amb una àrea per promoure els projectes de la Fundació i tots aquells projectes de les federacions i clubs que ho sol·licitin. Realitzem assessoria de projectes socials, donem formació i generem ocupació a través dels nostres projectes d’inserció laboral per a col·lectius en riscs d’exclusió social.

Com a professionals de l’esport des de la Fundació UFEC junt amb les Federacions i clubs treballem dia a dia per ajudar, aportar recursos i fer créixer l’esport. Una tasca que, més que mai, considerem del tot imprescindible en la societat d’avui dia i que portem a terme mitjançant una sèrie de projectes d’impacte immediat en els entorns on aquests són desenvolupats.

Què fem

Ajudem a través de l’esport català

La Fundació UFEC assessora i ajuda de forma directa totes les entitats esportives  que ho necessitin en tot tipus de projectes. La Fundació UFEC genera projectes per incidir sobre problemàtiques socials, creant sinèrgies entre el tercer sector esportiu i el tercer sector social. Des de la millora de les instal·lacions esportives a la formació de joves en risc d’exclusió social. No hi ha projecte petit o gran, per a nosaltres tots són igual d’importants, ja que sabem que de tots i cadascun d’ells depèn que segueixin aportant els valors de l’esport a la nostra societat.

Missió

La Fundació UFEC té per objectius donar suport a clubs i federacions esportives en els seus projectes per tal d’enfortir el sector esportiu català així com aconseguir que l’esport sigui més igualitari i arribi a tots els col·lectius.

Visió

Volem ser un referent europeu d’organització dedicada als agents esportius de l’esport federat i a la societat en general, així com millorar les condicions de vida dels col·lectius més desfavorits a través de l’esport i aconseguir la paritat en tots el àmbits del camp esportiu, en la professionalització i en la pràctica.

Valors

Compromís social: ens involucrem en el benestar de la comunitat mitjançant programes de formació esportiva i suport a agents esportius.

Responsabilitat en el foment de l’esport, en els seus agents i en la implicació amb tots els col·lectius.

Respecte cap a les persones i entitats que participen en els nostres programes i propostes.

Coherència entre el que creiem, el que promovem i els programes que realitzem.

Aliances entre el tercer sector social i l’esportiu per tal d’enfortir el resultat de la millora dels col·lectius més vulnerables.

Com ens financiem

Independència i transparència

La gran majoria dels recursos amb els que compte la Fundació UFEC per a recolzar a l’esport català procedeixen del finançament privat mitjançant el procediment de donacions de socis i col·laboradors. Això significa que som una organització independent que avalua cada projecte en funció exclusivament del seu valor i la seva aportació a l’entramat esportiu català. El finançament del qual disposem pot respondre a dues vies de donació privada.

D’una banda, plantegem la possibilitat de donar a projectes concrets amb una pressupost delimitat a una acció única i directa. Pots consultar-los a la secció Projectes.

D’altra banda, existeix la possibilitat de donar directament a la Fundació UFEC, tant de forma puntual com periòdica, especificant, si es desitja, a quina federació i a quin club va destinat aquest finançament. Aquests donatius són gestionats per la Fundació UFEC en els diferents tipus d’ajudes a l’esport català en els quals treballa dia a dia, respectant sempre la voluntat dels donants descrita en el formulari al que es pot accedir des de la secció Col·labora.

La nostra independència econòmica va indissolublement vinculada a la nostra voluntat de transparència total. Motiu pel qual podràs consultar tota la nostra informació financera en les Memòries que publicarem anualment per conèixer en detall com i on invertim els diners dels nostres donants.

Coneix a l’equip

Federació Esportiva Catalana dels Cecs i Deficients Visuals
Federació Catalana de Coloms Missatgers
Federació Catalana d’Esports de persones amb Discapacitat Física